28 januari, 2008

Nytvättade segel i alla fall...


Jag har massor att göra på båten i vår och jag har inte börjat fundera på vad som är viktigast. Jag börjar stressa för att jag har tankarna på annat. Fast en sak har jag redan gjort under hösten - lämnat in mina segel på översyn. De är rena och fina nu och lagade. Kostade 2000 kr men jag har läst att det är viktigt för livslängden. Jag brukar vika ihop dem i vardagsrummet. Sen har jag ju min vant och mantåget på båtaffären... Pust. Jag är orolig för att det ska ruinera mig strax och inskränka på skidresan i mars dessutom. Jag måste ringa och få ett pris! Hjälp! Men sen är det inga stora utlägg kvar i år, hoppas jag. Jag har två viktiga saker att göra, förutom att måla botten och rigga. Ett, plocka isär växelreglaget och smörja det, och två, byta pumphus till toaletten. Inga jättestora utlägg... Hm. Första året med nya båt borde vara dyrast, så jag hoppas år två blir litet lättare. Jag kanske får råd att köpa mig ett par bra skor. Converse funkar bara så länge solen skiner.

1 kommentar:

ginab sa...

you look bloody brill here! I love the sail!

-ginab