21 februari, 2009

Roderlås i Hägersten


Nu har jag pratat med gurun på båtaffären om mitt roder och han säger att det bästa vore om jag kunde hitta ett roderlås. De görs inte längre till min båt men kan gå att få tag på ändå, i Hägersten. Ett elternativ till det är kopparpackning, en bricka, och den kan finnas i Bagarmossen. Sista altenativet är att jag själv sågar till en plastring. Hm. Han pratade också om att det kunde vara plastbustningarna i rodret, men sen konstaterade vi båda att det inte är det som är felet. Vilket är bra därför att då skulle jag bli tvungen att lyfta ner rodret. Han sa: du får gräva en djup grop i marken på en meter. Då sa jag: marinan kommer att bli skitglad. Gurun hade själv en Accent på 80-talet.

Dagens låt: Until It Sleeps, Metallica.

1 kommentar:

PD sa...

Då man gräver en grop åt ett roder är det sannolikt att nån annan trillar i.
Eller nåt.
Någon form av lagring löser nog problemet men det tycks ju du redan ha konstaterat själv.
Enkla lösningar är ofta bra lösningar.
Lycka till PD.