10 april, 2011

Ärgat










Min tröskel för el- och motorjobb är väldigt hög, så jag är stolt att jag kom iväg till båten idag för en inspektion av årets insats. Här har vi kanske problemet med motorn som blivit opolitlig de senaste åren. Ett av problemen i alla fall. Jag hittade en massa ärgade kablar (eller kardeler som de heter) bakom instrumentpanelen. Så jag ska kapa dem och sätta fast en kabelsko i ändarna. Det andra problemet med motorn har med batteriet och göra, så nu ska jag kolla om mitt gamla batteri är ok. Och så ska jag se över polskorna (jag tror det stavas så). Helst skulle jag vila koppla ihop mina två batterier med en Battery Brain som växlar mellan batterierna automatiskt om det ena tar slut. Det vore en dröm. Solen sken idag - våren är här - jag har börjat båtjobba! Yippi!

Inga kommentarer: