14 december, 2007

Ny vant, nya spridare - kosta va det kosta vill


Jag har haft en del problem med min vant och vantskruvarna. Skruvarna fastnar, och på vissa ställen har jag fått lov att skarva vanten så att den ska passa riggbehovet. Det är väldigt krångligt när man ska rigga. Man vill ju kunna rigga ordentligt genom att skruva på en vantskruv. Problemet är att vanten är gammal och sliten. På båtaffären säger de: du måste byta hela vantet när gängterminalen är pressad. Så imorgon ska jag lämna in all min vant. Spridarna också för de lagade jag med trägårdsslang och eltejp i somras. Det fungerade i och för sig jättebra hela sommaren (min båtmentors toppidé) men jag vill ju ha bra grejer. Underar hur dyrt det blir. En julklapp till båten. Familjen får inga klappar, men båten får hur dyra klappar som helst. Där finns inga gränser.

1 kommentar:

ginab sa...

Jag hoppa det du sätta fast vant och vantskruvarna snart.

hur auktoriserat inte JAG hantera å lära sig din språk?

min glad hemlighet.

glädje,
-ginab+beabea