27 april, 2008

Spagettiarmarna orkar bara en skrovsida per dag


Men jag tvättade båda så förmodligen är styrbord skrovsida inte lika ren som babord. Jag vet inte vad det är med de gamla båtarna, för hur man än gnor och cirkulerar med svampen dränkt i Boat Cleaner så blir det inte rent. Min båt är alldeles flammig. Det gäller även däck, eller rufftaket och sidorna. Hur jag än tvättar blir det flammigt och smutsen ligger kvar i ränder. Blä. Först Cleaner och sen två varv med Hempels polish innan det blir bra. Men när man sen lägger på Lefants högglans – då blir det riktigt bra. Många turer och inget för otränade armar. Så vet man att strax kommer trucken och sveper sina fula, lortiga band kring båten och lämnar två svarta ränder mitt på skrovet. När jag kom hem höll jag på att svimma av utmattning.

Inga kommentarer: