26 maj, 2008

Båtsjuk och stressad

Jag har lovat mig själv att båten inte ska vara ett stressigt måste. Den här veckan måste jag ändå erkänna att den är det, just nu, men det beror nog på att jag har så mycket att göra på jobbet. Jag skulle vilja hinna ut till båten nu under veckan och trimma riggen, så att jag kan få på segel och börja städa båten och få in dynor i helgen. Jag vill inte vara någon annanstans. Jag är båtsjuk. Men… jobbet och andra kvällsaktiviteter som QSS pub ikväll och styrelsemöte på torsdag, håller mig kvar i stan. Eventuellt att jag kan hinna ut en sväng på fredag kväll. Lördag 14 juni ska jag i alla fall segla. Det går så klart men allt tar sån tid och jag kommer ingen vart. Måste verkligen fokusera och arbeta när jag är vid båten. Inte springa omkring och dricka kaffe.

På lördag kommer en kollega ut med sin son och ska kolla in en helikopter och en svävare. Aktiviteter som anordnas av klubben, och kanske dyker en kompis upp också. Det hade varit kul om jag haft båten klar men det har jag ju inte... Men jag kan ju bjuda på litet bryggsegling i alla fall.

Något jag verkligen ser fram emot och som gör mig jätteglad är att min kompis från USA kommer i juli och då ska vi segla.

Inga kommentarer: