10 maj, 2008

Hett på marinan


Idag small det till. Alla var vid sina båtar. Alla. Det mastades på, båttenmålades, putsades, glassades och sjösattes. Några vräkte ut sig i solstolar och visade fläsket i bikini. Andra drack kaffe vid sjösättningsrampen – jag. Idag skulle jag jobba med masten och det gjorde jag också så småningom, men jag var ganska trött för jag drack vin igår och rött vin på fredagar är inte min grej. Så halva dagen gick jag omkring och spanade istället. Det var väldigt bra span på marinan – om man gillar seglare med bara överkroppar och svarta solglasögon. Och det gör jag ibland… Men idag var sjösättaren coolast. Tänk er att jobba en solig lördag och sjösätta andras 40-fotare. Sjösätta, sjösätta, sjösätta… Det är coolt.

1 kommentar:

Karin sa...

Nu har vi oxå sjösatt vår exklusiva räserbåt - en liten plasteka... Kanske inte lika snygg, stor och seglingsbar, men desto skönare att ro...

Passade på att ta ett dopp i lördags, premiär givetvis för året. Skönt, men något svalt. Båten premiärroddes i söndags, nice. Ser fram emot stilla guppandes i Arbogaån, med solen i ansiktet och ena benet dinglandes över kanten (det heter säkert inte kant, men jag kan inga båttermer).

/Karin