11 maj, 2009

Solna-Södertälje-Haninge-runt


Så rör jag mig just nu - mellan hemmet, jobbet och båten. Målning kräver ju att man väntar 24 timmar mellan de olika lagren och jag har, förutom att jag har bottenmålat, också målat stripen. Ja. White Pearl har bytt färg på vattenlinjeranden (den har säkert ett annat namn) och idag tog det två timmar att måla lager två. Den kringelkrokiga vägen mellan Södertälje (jobbet) och Haninge (båten) är väldigt trevlig när man till exempel bilsemestrar men jag skulle få psykiska besvär av att åka den varje dag. Stripen är kontroversiell. Albinbåtar har röda ränder som en del av Albins identitet, men jag orkar inte med rött på en båt, så nu har jag äntligen bytt färg. Äntligen. Den såg lila ut i burken men på plats tror jag den är rätt så bra.

Dagens låt: The Pretender, Foo Fighters.

Inga kommentarer: