14 juni, 2009

Min amerikanska gast är tillbaka


Vi seglar till Stora Flatskär vid Muskö på tisdag där vi möter min familj. Det här är utsikten därifrån. Det blev alltså så som jag skrev förra året – nästa år kanske vi kan vara i skärgården på midsommar. Min gast och jag ska låtsas som om inget hänt sen hon var här i mitten av juli förra året. Som om det var en vecka sen vi köpte jordgubbar av Bullbåten, som om jag aldrig hade den där skithösten, som om jag aldrig blev kär, aldrig fick problem med jobbet och aldrig blev dumpad. Att min mp3 är laddad med Metallica och min arm har en tatuering, det kunde ju ha hänt ändå. När hon landar om några timmar ska jag bjuda henne på brunch. För henne är det natt. Sen ska vi köpa seglarstövlar åt mig. Sommaren är här! Igen. Jo det är faktiskt sommar fast den inte ser så ut just nu.

Dagens låt: Battery, Metallica (jag är säker på att de kommer att spela den i Madrid för den har en spansk introduktion)

1 kommentar:

Anonym sa...

Livet är som en promenad. Ibland med grus i skorna. //TL