15 juli, 2010

Äntligen fick jag hissa segel



Idag fick jag hissa mina segel och det var underbart. Även om förseglets rullsystem krånglade och jag fick ta ner seglet ganska snabbt igen, så kunde jag i alla fall konstatera att mitt nya mindre försegel kommer att bli perfekt. Jag har varit ute i två dagar med familjen - badat, ammat, ätit, sovit en del och förundrats över Piratens goda humör i den tysta viken. Tänk om de andra båtarna hade vetat att en kolikbäbis övernattade i viken. Men vi klarade det! Äntligen fick jag segla igen och doppa mig i den underbara skärgården. Som jag har längtat efter min första seglats för i år. Tack Piraten.

2 kommentarer:

ginab sa...

du cool men, cool.

Erika sa...

Hej Katinka! Jag pratade med min mamma (Anna-Liisa) precis och hon sa att du var sugen på att blogga lite på BSKs blogg framöver. Du kan maila mig på kiviland@gmail.com så fixar jag login uppgifter till dig.

Hälsningar Erika K