11 maj, 2016

Alla dessa fantastiska män

I torsdags var det båtklubbens dag på marinan och jag träffade Nisse, ordförande. Han gav mig en kram och sa att han hade saknat mig, sen presenterade han mig för sina vänner som en viktig profil i klubben.

På lördag träffade jag Björn som har köpt min båt. Han sa att nu ville han göra slutbetalningen och jag behövde inte tänka på att lägga tid på vårrustningen. Det kunde han göra själv. Han följde alla mina instruktioner vid impellerbytet, lyssnar när jag berättar om WP och tar in kunskapen som jag vill överföra till honom.

Sen har vi Martin som visade sin båt som var till salu, för mig och Båtmekanikern och under hela visningen pratade han i huvudsak med mig. Det har inte hänt på någon annan visning. I lördags skrev vi kontrakt. Han säljer sin båt till en tjej. Yippiii!

Alla dessa fantastiska män som jag mött denna helg.

Ps. Kära Båtmekaniker och sambo. Du är fantastisk därför att du gillar att din sambo har båt, segelbåt dessutom. Tack.

2 kommentarer:

Robert sa...

Och vad blir det för något nytt?

Sailing White Pearl sa...

Linjett 32.