04 juni, 2008

I väntan på vantmannen

Jag står i beredskap att slänga mig i bilen och möta upp servicekillen från båtaffären, i fall att han kommer ut till marinan och tittar på min vant som ju både är för kort och för lång. Babyvanten alltså. Jag hoppas bara att det löser sig så att jag kan segla som planerat 14 juni.

För övrigt är dörren klar. Äntligen. Min båtmentor, han med Storön som tidigare haft träbåt, har ”godkänt” lackningen. I höst ska jag slipa ner knottret och sen lacka ett par gånger till, säger han. Men nu kan jag alltså sätta dit dörren.

1 kommentar:

Karin sa...

Bra jobbat med dörren! Va kul att den är färdig. Mycket slit förstår jag, men vad nöjd du kommer känna dig varje gång du öppnar och stänger den.

Hoppas nu att du får dina vantar snart, fast behöver du verkligen sådana nu när det är sommar... (konstigt att du varje gång skriver vant istället för vantar...)?

/Karin