07 juni, 2008

Städat, oljat och handlat. Båtmansstol.


Så heter den – denna stol som ska hissa upp mig. Ett vokabulär-problem alltså. Jag trodde att det hette säkerhetssele. Hur ska man veta? 500 kr kostade den i alla fall. En person jag känner argumenterar att det kan var billigt med båt – en billig fritidsaktivitet. JA. Om man vill ha gamla vant, skruvar som inte fungerar, dåliga segel, ful sprayhood… Måste varit en jolle hon menade. Gamla båtar är dyra, det måste fixas massor.

Idag har jag dammsugit, torkat och oljat ruffen invändigt så nu är båten fiiin, jättefin. Vet inte vart jag fick energin ifrån men snabbt gick det och bra blev det. Imorgon ska dynorna in. Sen täcken och kastrull. Jag ska sova över i veckan, när jobbet lagt sig, yrket. Imorgon ska jag flytta vanten. Äntligen har jag en stol att åka upp i!

Dagens låt: Estoy aquí, Shakira

Inga kommentarer: