13 december, 2008

Kallt


Det är inte roligt att vara vid båten när det är kallt och behöver man inte vara där, för att man inte har nåt stort projekt på gång, så ska man inte vara där just nu. Man ska vara hemma och dricka glögg. Men det hade inte jag fattat så jag var vid båten idag, jag hade vägarna förbi, nästan i alla fall. Så jag bytte tätningslisten som går runt luckorna i sittbrunnen. Det kan faktiskt vara det sista jobb jag gör på båten nu i vinter. Jo det är sant.

Imorgon ska jag i och för sig dit igen med en båtkunnig person som ska titta på propelleraxelstödet (eller vad det heter) och Cutlesslagret (gummilagret där axeln går igenom skrovet) och rodret som går trögt. Rodret tar i liksom, i något som jag inte förstår vad det skulle kunna vara. Och besöket imorgon är bra för om något måste åtgärdas så har jag massor av tid på mig.

Dagens låt: Frantic, Metallica (St Anger).

Inga kommentarer: