21 augusti, 2009

Läckan är lagad och jag fick en Citroncornetto


Idag har jag svampat ur kölsvinet som varit fyllt av vatten till och från under sommaren. Jag har haft en läcka vid mantågsstöttans fot, men sen jag lagade den förra veckan har inget vatten trängt in i båten och fukten har börjat torka äntligen. Idag tvättade jag rent, skruvade tillbaka en panel och la på mattan igen. Så nu är den ren och allt är som vanligt (hoppas jag). Som lön fick jag en citroncornetto av mig själv.

Jag var litet avis på de som gav sig iväg ut på sjön nu på eftermiddagen, för jag ska inte segla i helgen nämligen. Men nästa helg kanske. Jag ska i alla fall ut i skärgården nu, och jag ska bada varje dag även om det regnar för jag är så himla badsugen.

Dagens låt: Loosing You, Dead By April.

2 kommentarer:

G56 sa...

Jag gjorde 7,5 Knop med revade segel på Nämdöfjärden.

Sailing White Pearl sa...

Oj. Vad är det för båt du har?