07 augusti, 2009

Rent fribord och kontroll av köl


Istället för den sen länge inplanerade Gotlandsresan så gick jag igår till Nämndöfjärden o la till i en lugn vik mitt i solgasset. Livet kom emellan för en av besättningsmedlemmarna som skulle varit med till Gotland och vi fick blåsa av resan i sista stund. Men Gotland finns ju kvar till nästa år och ärligt talat känns det ganska bra att bara latsegla och värmas i solen min andra semestervecka.

På Tallholmen där vattnet igår var 20 grader fick båten rent fribord. Dessutom vet jag nu att kölen är intakt trots att det mötte ett grund under förra veckans eskader. WP fick då sitt nya smeknamn Lille Skutt. Nån gång ska man väl gå på grund?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns två grupper av båtåkare: dom som har gått på grund och dom som kommer att gå på grund. /Båtmentorn - ny medlem i den första gruppen :-)

Sailing White Pearl sa...

Ja just det. Så sant, så sant...

Anonym sa...

Havet är djupt brukar jag nynna...när vattnet ändrar färg.
:) //TL