05 augusti, 2009

Skepparmöte varje morgon 08.45


Så började dagarna på förra veckans eskader. Jag hade litet svårt att masa mig upp denna första semestervecka och gick oftast dit i pyjamas för att diskutera dagens rutt.

Det var en härlig vecka med mycket segling framförallt, många tilläggningar som alla gick väldigt lugt, fantastisk mat lagad av mina två gastar och många kalla bad från aktern. Så kan man summera veckan som avslutades med fest på Lökholmen utanför Sandhamn i lördags. Qss firade 30 år med afrikansk dans, mat och mycket snack om tjejsegling genom tiderna. Trevligt. Innan vi lämnade "Löken" klämde jag ett par färska frallor från Sandhamns bageri och träffade min seglingslärare Leif - han som var med från början av mitt seglarliv.

Men det bästa med hela veckan var nog att segla mot öppet hav, och sälen som dök upp utanför Arholma. Så vackert!

Inga kommentarer: